Goedenmorgen - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Nita Koster - WaarBenJij.nu Goedenmorgen - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Nita Koster - WaarBenJij.nu

Goedenmorgen

Door: Nita Koster

Blijf op de hoogte en volg Nita

04 Februari 2013 | Indonesië, Denpasar

Goedenmorgen en voor de meesten van jullie slaap lekker! Het is hier nu bijna half 7 in de morgen en ik ben alweer klaar wakker. Slapen doe ik hier niet echt, waarschijnlijk moet ik nog steeds wennen aan alle veranderingen, maar ach het is hier ook veelste mooi om te slapen. Omdat iedereen hier nog op 1 oor ligt, doe ik maar even een verhaaltje aan jullie!
Eigenlijk kan ik elke dag wel een verhaal schrijven, want elke dag maak ik zoveel mooie en bijzondere dingen mee..

De eerste school dag in Bali zit er op, heel bijzonder. We werden maandag om half 10 met een busje opgehaald en naar school gebracht. De school is ontzettend mooi, tussen de palmbomen en natuur. We kregen een rondleiding door school, uitleg over hoe en wat maar het hoofdonderwerp van de presentaties was vooral over wat we allemaal konden doen en wat we allemaal moeten zien. Hieruit heb ik maar opgemaakt dat school het ook stimuleert om zoveel mogelijk te zien, doen en genieten hier in Bali! De helft van de leraren hier zijn Nederlands een paar duits en Balinees. Onze roosters zien er niet verkeerd uit, meestal 2 uurtjes les en veel field trips, zoals raften en tempels bezoeken. Niet verkeerd lijkt me..

Verder hebben we zondag een heerlijke dag gehad, we hebben een ander strand op gezocht in Sanur, een tempel bezocht en gegeten en geborreld in Kuta. Zondag avond zijn we naar de discotheek Sky Garden geweest in Kuta, GROOOT! Het bestaat ongeveer uit drie verdiepen met 2 grote dak terassen, barbeque en ontzettend veel barren. Erg mooi en leuk om uit te gaan. Je moet hier wel met een groep uitgaan, want wij als europese meiden zijn een hele bezienswaardigheid. Ik heb al een paar keer gehad terwijl ik op het strand lag of in Kuta liep, dat er balinezen naar je toe kwamen met de vraag of ze met je op de foto mochten. Best apart, maar ook leuk om te zien hoe blij je ze daar mee maakt. Het eten hier doen we vooral in Warung tentjes, hier is het eten ontzettend goedkoop (ongeveer 75 cent) maar echt heerlijk! De keuze ligt meestal tussen nasi goreng, mie goreng of nasi sate maar geloof me dat kan ik elke dag hier wel eten! Maar wat het eten in Warung tentjes vooral mooi maakt is dat je eet bij mensen die dag en nacht in de tentjes aan het werk zijn en vrij weinig geld verdienen en die je ontzettend blij maakt wanneer je met een groepje daar eet.

Gisteren zijn we met een groep meiden bij elkaar gaan zitten met onze school roosters en zijn we wezen plannen. Voor dit weekend hebben we al een 2 daagse trip door Bali met hotel overnachting geboekt, we beginnen de trip met de rijstvelden daarna gaan we zien hoe ze hier bijvoorbeeld goud en zilver maken . De tweede dag gaan we dolfijnen spotten, naar een waterval, bergen zien, tempels bezoeken en we krijgen apen te zien.
Wat er verder nog op de planning staat is olifanten expeditie, zwemmen met dolfijnen, snorkelen en in onze week schoolvakantie gaan we de Gilli eilanden en Lomboek bezoeken.

Zondag ochtend heeft Wesley mij heel bij gemaakt met het nieuws dat hij langs komt in Thailand, 13 april t/m 21 april heb ik een week vakantie die ik dus waarschijnlijk met Wesley ga vieren op de witte stranden in Thailand! Ik ben denk ik nog nooit met zo'n grote glimlach wakker geworden!! ;)

Zoals jullie kunnen lezen, ik vermaak me hier uitstekend en geniet van alles wat ik zie en mee maak! !

Tot snel, xx

  • 05 Februari 2013 - 08:03

    Mams:

    Wat fijn om te lezen dat je het daar zo leuk en fijn hebt, doet mij goed.
    blijf lekker genieten en hoop nog heel veel van je te lezen.
    dikke kus

  • 05 Februari 2013 - 09:38

    Inge:

    Heey meid, wat een mooie verhalen, wat maak je daar toch super veel mee! Super leuk zeg! Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Geniet nog van alle mooie dingen daar! En wat leuk dat Wesley nog even langs komt :) Gezellie!! Nou meid, tot het volgende verhaal :) Liefs en een dikke kus

  • 05 Februari 2013 - 11:23

    Lyan:

    He meis! Wat fijn dat het daar zo super is, ben wel jaloers hoor! En wat super leuk dat Wesley nog langskomt zeg! Geniet ervan he! Kus!

  • 05 Februari 2013 - 20:36

    Oom Arjan:

    Heey lief nichtje,

    Wat goed te lezen dat de reis goed is verlopen en dat je het nu al ontzettend naar je zin hebt. Haha .... wel blijven opletten he met die corrupte polisie !!!

    En die kanjer van een Wesseley komt je tandenborstel nabrengen, wat een skattie is het toch ook!

    Heeeeeeeeeeeeeuuuuuuuuuuuuuuuuuullllllllllllllllllllllllll veeeeeeeeeeeeeeeeeeuuuuuuuuuuuuuuuuulllllllllllll
    plezier en geniet van de komende tijd!

    Groeten vanuit Ruinerwold.

    oom Arjan, tante Joyce, neefje Hidde en nichtje Imke

  • 08 Februari 2013 - 23:10

    Hilco En Henny Brand:

    Hoi Nita,

    Zo te lezen al heel wat beleeft op Bali, geniet ervan. We blijven je wel volgen de komende tijd.

    Groetjes Hilco en Henny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nita

Op het moment volg ik mijn studie International Hospitality Management aan Stenden University in Leeuwarden. 31 Januari vlieg ik naar Bali, hier zal ik ongeveer 2.5 maanden verblijven. Op zaterdag 13 april vlieg ik naar Bangkok, ook hier zal ik ongeveer 2.5 maanden blijven. Op beide plaatsten ga ik naar school om mijn minors Event Management te volgen. Verder hoop ik veel te mogen zien, te genieten en vele mooie avonturen te mogen beleven!

Actief sinds 01 Nov. 2012
Verslag gelezen: 470
Totaal aantal bezoekers 19609

Voorgaande reizen:

14 April 2013 - 01 Juli 2013

Studeren Bangkok

31 Januari 2013 - 13 April 2013

Studeren in Bali

01 November 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: