Op een onbewoond eiland, daar zou ik willen zijn! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Nita Koster - WaarBenJij.nu Op een onbewoond eiland, daar zou ik willen zijn! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Nita Koster - WaarBenJij.nu

Op een onbewoond eiland, daar zou ik willen zijn!

Door: Nita Koster

Blijf op de hoogte en volg Nita

04 Maart 2013 | Indonesië, Denpasar

Alweer een dikke maand geleden dat ik van jullie allemaal afscheid heb genomen, het gaat veelste snel! Nog 5 weken en ik vlieg alweer naar Thailand.

Maar ik ga weer proberen om in dit reisverslag een zo goed mogelijk beeld voor jullie te creeren van mijn (alweer) geweldige week!
Qua school was het een kort rustig weekje, alle verslagen waren ingeleverd en de toets was gemaakt. Maandag t/m woensdag heb ik echt les gehad, donderdag vrij en vrijdag raften met school.

Woensdag avond hebben we eindelijk weer een goed stap avondje gehad, dat begon ik toch wel te missen! Met z'n 8en hebben we een taxi gepakt naar Seminyak, de wat duurdere buurt van Bali. Daar kwamen we er achter dat we of een rustig cafe konden pakken of naar een gay bar moesten, want meer zat er niet echt. Omdat we echt zin hadden in stappen en dansen hebben we voor het tweede gekozen. Wat een lol! Ontzettend veel 'ladyboys'; mannen die zich of helemaal verkleden als vrouwen of omgebouwd zijn als vrouwen, het verschil was in ieder geval erg moeilijk te zien! De mannen onder ons voelden zich in het begin zeeer ongemakkelijk, wat het voor ons, de vrouwen, nog leuker maakte!

Donderdag hebben we een goede lange dag op het strand gehad! Mijn bruine kleurtje is weer goed bijgewerkt!

Vrijdag ochtend werden we vroeg opgehaald om te raften. Met 5 meiden en begeleider in een bootje en goaaan. Geweldig, we hebben de grootste lol gehad en ik heb de hele boot goed kunnen bekijken omdat ik regelmatig achter over viel en in het bootje rond stuiterde!

Zaterdag begon het 'echte' weekend en zijn we er weer op uit gegaan, dit keer zijn we naar het eiland Lembognan geweest. Om 8 uur stapten we in een boot richting het eiland, het was even schrikken toen we in de boot stapten want het bleek ook een vervoermiddel van goederen te zijn. Dus we zaten gezellig met z'n allen tussen etenswaren en andere goederen. Anderhalf uur later kwamen we op het eiland aan en waren we helemaal happy! Eindelijk zee met echt blauw water en witte stranden! Dit valt in Bali erg tegen, vanwege een vulkaan uitbarsting waardoor het strand donker is geworden en vanwege de vele toeristen waardoor de zee en het strand vies is. Dit weekend stond echt in het teken van chillen en relaxen. Lembognan is een klein eiland wat je lopend in een dag kan doen, waar geen auto's rijden en waar weinig mensen wonen Je zou het, op de toeristen na, dus bijna een onbewoond eiland kunnen noemen. We hebben niet veel meer gedaan dan bij het zwembad hangen en zwemmen in de zee. En natuurlijk hebben we weer gesnorkeld! We hebben op drie verschillende plekken gesnorkeld, op de eerste plek hebben we Mantaroggen gespot, misschien hebben een paar van jullie het filmpje op facebook al gezien, maar die beesten zijn echt enorm! Het was dus ook wel even schrikken dat ze zo dicht op je af kwamen zwemmen, maar wel heel mooi om te zien! De tweede en derde plek waren heel mooi om te snorkelen vanwege de vele vissen en het mooie koraal.
Al met al was het weer een top weekendje!

Vandaag hadden we weer een field trip met school, dit keer naar Bali Village. Dit is een dorp dat zich open stelt voor toeristen. We begonnen met een bezoekje aan een basisschool, erg grappig. De kinderen zijn al die toeristen natuurlijk gewend en spelen er dan ook helemaal op in. We werden verwelkomd met het liedje vader Jacob. Met een klein groepje bleven we over in een klas en hebben we de grootste lol gehad! De kinderen waren helemaal wild, ik denk dat ik wel 100 high fives en boxen heb gegeven, ook hebben we een klein spelletje met ze gedaan; wij schreven een aantal reken sommen op het bord en wie hem goed had kreeg van ons een chocolade reep. Ze besprongen ons bijna, haha. Na dat we ongeveer de klassen uit getrokken moesten worden, hebben we offertjes gemaakt, konden we kokosnoten openen en hebben we een hanen gevecht gezien (is hier heel populair vanwege het gokken). Na dit alles liepen we door naar de rijstvelden, waar we zelf in de rijstvelden mochten staan en rijst mochten planten! Ook mocht je, als je dat wou, helpen met een stuk land ploegen. Het ploegen betekend hier, twee koeien die jou en een stuk hout waar je op zit (weet niet hoe ik het anders moet noemen) door de modder heen trekken. Erg grappig en erg veel modder! Vandaag vond ik echt een hele ervaring, erg leuk om van dicht bij te zien hoe het hier gaat in Bali.

Nog 2 dagen les en ik heb alweer een week vakantie, Vrijdag ochtend vliegen ik samen met Fransis, Sandra en Roxanne naar Java om 10 dagen te backpacken. Erg veel zin in, maar meer hier over lezen jullie in mijn volgende verslag!

Veel liefs,

Nita

  • 04 Maart 2013 - 12:42

    Jeanien:

    super leuke verhalen..
    Ik lees dat je erg geniet heel fijn lekker weer, heel veel plezier volgende week in Java.

    Groetjes Jeanien

  • 04 Maart 2013 - 18:02

    :

    Geweldig Nita! Wat een avonturen!
    Succes nog even op school en heel plezier in Java!
    Heb je nou al een backpack?

    Heel veel liefs

    Wesley

    Ps.: mag ik mee met je naar dat onbewoonde eiland om het samen bewoonbaar te maken?


  • 04 Maart 2013 - 18:40

    Rieneke:

    Wauw nita,

    wat gaaf al die verhalen :)! Jij bent echt vol op aan het genieten.. Heerlijk zeg!
    Heel veel plezier met backpacken.

    Liefs

  • 04 Maart 2013 - 19:29

    Papa:

    Ja wat moet ik daar nou over zeggen. Genieten, en dan genieten en dan nog een keer genieten. Voor ons om de verhalen te lezen maar terwijl ik het lees en geniet, denk ik aan jou. Hoezeer jij zult genieten. Genietse komende week en voor de backpack week maar even skypen dacht ik zo.
    kus papa

  • 04 Maart 2013 - 21:55

    Mams:

    Wat geweldig allemaal echt leuk.
    He lieve meid veel plezier op Java en voorzichtig hoor.
    dikke kus mams.
    ps de foto'szijn ook geweldig.

  • 04 Maart 2013 - 23:35

    Klariena Bouma:

    Super leuk om je verhalen te lezen!!!!
    Have fun, enjoy en vooral GENIET ,maar volgens mij doe je dat al erg goed!!
    Veel plezier met het backpacken! Pas op werkt verslavend haha!!

    Ik kijk uit naar je volgende verhaal!! :-)

  • 05 Maart 2013 - 19:00

    Inge:

    Wat weer een heerlijk verhaal, super man!
    En aan de foto's te zien is je kleurtje al weer aardig te zien (jaloooeers)

    Hihi maar meid, heel veel plezier met backpacken! Fijne vakantie ;) haha

    Liefs, Inge

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nita

Op het moment volg ik mijn studie International Hospitality Management aan Stenden University in Leeuwarden. 31 Januari vlieg ik naar Bali, hier zal ik ongeveer 2.5 maanden verblijven. Op zaterdag 13 april vlieg ik naar Bangkok, ook hier zal ik ongeveer 2.5 maanden blijven. Op beide plaatsten ga ik naar school om mijn minors Event Management te volgen. Verder hoop ik veel te mogen zien, te genieten en vele mooie avonturen te mogen beleven!

Actief sinds 01 Nov. 2012
Verslag gelezen: 572
Totaal aantal bezoekers 19618

Voorgaande reizen:

14 April 2013 - 01 Juli 2013

Studeren Bangkok

31 Januari 2013 - 13 April 2013

Studeren in Bali

01 November 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: