De eerste dagen - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Nita Koster - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Nita Koster - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Door: Nita Koster

Blijf op de hoogte en volg Nita

02 Februari 2013 | Indonesië, Denpasar

Na een reis van 17 uur zijn we veilig op het mooie en warme Bali aangekomen! Vrijdag om 12 uur (Bali tijd) landen we op het vliegveld op Bali, waar we 'leek het' als beroemde sterren ontvangen werden. Zodra we bij de uitgang van het vliegveld kwamen stonden tientallen taksi chauffeurs met bordjes naar ons te schreeuwen, gelukkig werden wij veilig door een busje van Stenden naar het hotel gebracht. Het hotel is in 1 woord; wauw. Super luxe, mooie kamers, grote bedden, grote douche mooi zwembad en we worden op onze wenken bediend.

Vrijdag overdag hebben we behalve koffers uitpakken vrij weinig gedaan, s'avonds hebben we een taksi gepakt naar Kuta. De place to be in Bali qua eten en uitgaan. Omdat we nogal kapot waren van de reis hebben we het alleen bij eten gelaten. Om een beetje in de sfeer te komen heb ik gelijk maar nasi besteld, waar ik normaal geen fan van ben, maar wat hier echt ontzettend lekker is. Het uit eten gaan heeft ons ongeveer 4 euro gekost, alles kost echt niks hier!

Vanochtend zaten Fransis en ik dapper om half 7 in onze bikini op het balkon. Om 6 uur waren we beide klaar wakker, wat denk ik door het tijdsverschil komt. Echt heel apart dat tijdsverschil, hier is het nu 6 uur en hebben we al een hele dag gehad, terwijl jullie dag nog moet beginnen. Na het ontbijt zijn we naar het strand Kuta Beach geweest, dit strand staat bekend als het strand voor surfers. Er zijn dus nogal veel golven, wat wij ook zeker gemerkt hebben. Het water in lopen was lekker, het water uit lopen was wat minder fijn! Ook hebben we heel stoer een scooter gehuurd, wat heel handig is maar ook dood eng. Het verkeer hier is 1 grote chaos, maar we hebben het vandaag met enige hindernissen overleefd. Tijdens de rit terug kregen we al snel te maken met de politie, we waren in Nederland al gewaarschuwd voor het feit dat als de politie je aanhoudt, je hoe dan ook geld moet inleveren. Dat was dus ook het geval, volgens hem was ons internationaal niet geldig voor scooters. In Nederland is rijbewijs B geldig voor auto en scooter, maar dat is in Bali dus niet het geval volgens de beste man. Dus we hadden twee keuzes, of 1 miljoen Rupiah (ongeveer 80 euro) betalen of naar de rechtbank. Wij vragen ons nu alleen af of de ANWB dan een fout heeft gemaakt of dat de politie agent ons stond voor te liegen. Maar goed, we hebben het geld betaald en mochten verder rijden. Doordat we een verkeerde afslag namen waren we goed verdwaald! Uiteindelijk hebben we ongeveer 2 uur in het wilde weg rond gereden en hebben we hulp van een taksi chauffeur gevraagd. Hij heeft ons begeleid naar het hotel. Door het verdwalen hebben we al wel half Bali gezien en met veel locals van hier een praatje gemaatk! Eenmaal moe en bezweet thuis gekomen kwamen we erachter dat onze kamer onder de mieren zat, wat de housekeeping nu aan het schoonmaken is. Al met al, het was onze geluks dag!

Nu lekker douchen en om 9 uur pakken we met een groep de bus naar Kuta voor een hapje en een drankje! Hopen dat de avond een stukje gemakkelijker verloopt.

Jullie horen snel weer wat van me!

Liefs Nita

  • 02 Februari 2013 - 12:05

    Inge:

    Heey meid!

    Haha, wat hebben jullie weer wat meegemaakt zeg.. Gelijk zo'n eerste dag, kan niet beter ;)!
    Maar heel leuk verhaal meid en blij dat (ondanks) de mieren het hotel etc. er allemaal super uit ziet.
    Nou geniet vanavond lekker van jullie hapje en drankje, en tot het volgende verhaal!

    Liefs Inge (groetjes van Erwin)

  • 02 Februari 2013 - 12:36

    Yael:

    Het meid!! Wauw wat fijn om te lezen dat alles daar wel goed geregeld is! Vanavond is wel de avond dat wij jou gaan missen hoor

  • 02 Februari 2013 - 12:42

    Yael:

    Oh ik schrijf een half bericht zie ik!! Maar ik zal vanavond wel even een dappie drinken voor jou! Ik denk dat jij zo gaat slapen dus welterusten!! Veel liefs Yael

  • 02 Februari 2013 - 16:01

    Monique:

    Super dat jullie goeie reis hebben gehad! Hoop dat jullie nu van de mieren af zijn!
    Wat een bijzondere man die politie knakker! Rare regels dus daar!
    Lekker genieten daar!
    Liefs jp mo

  • 02 Februari 2013 - 16:20

    Papa:

    Hoi schat
    Wat lees ik nu weer, opgelicht voor 80 euro?? Gewoon lopen is vast goedkoper en goed voor de conditie. Maar fijn om te lezen dat het leuk is.
    Genietze en de groetjes aan Fr'ns

  • 02 Februari 2013 - 19:32

    Mams:

    Hallo meissie, echt iets voor jullie het begin is al goed.
    Geniet en niet weer van die rare dingen want dan wordt het een duur tripje.
    Fijn dat de reis goed gegaan is.
    dikke kus

  • 03 Februari 2013 - 10:21

    Je Zus:

    Hai zusje,
    Leuk verslag hoor. Ik wist helemaal niet dat je zo leuk kon schrijven! Erg leuk om te lezen. Je moet alleen de spelling van het woord 'taksi' even opzoeken... haha. Leuke foto's hoor! Mooi zwembadje trouwens. Gaaf zeg! Ga lekker genieten en snel weg rijden wanneer je politie ziet!

    Dikke kus!

  • 05 Februari 2013 - 08:01

    Annet En Rene Graas:


    Hoi Nita,

    Corruptie viert hoogtij op Bali!
    laat je niet beïnvloedden door die vreemde dingen.
    Geniet daar van je verblijf en studie.
    Ik neem aan dat Wes ook nog wel een keer in dat grote bed komt slapen?
    Heel veel plezier en veurzichtig an doar.

    Gr René en Annet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nita

Op het moment volg ik mijn studie International Hospitality Management aan Stenden University in Leeuwarden. 31 Januari vlieg ik naar Bali, hier zal ik ongeveer 2.5 maanden verblijven. Op zaterdag 13 april vlieg ik naar Bangkok, ook hier zal ik ongeveer 2.5 maanden blijven. Op beide plaatsten ga ik naar school om mijn minors Event Management te volgen. Verder hoop ik veel te mogen zien, te genieten en vele mooie avonturen te mogen beleven!

Actief sinds 01 Nov. 2012
Verslag gelezen: 782
Totaal aantal bezoekers 19633

Voorgaande reizen:

14 April 2013 - 01 Juli 2013

Studeren Bangkok

31 Januari 2013 - 13 April 2013

Studeren in Bali

01 November 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: