Life is good - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Nita Koster - WaarBenJij.nu Life is good - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Nita Koster - WaarBenJij.nu

Life is good

Door: Nita Koster

Blijf op de hoogte en volg Nita

09 Februari 2013 | Indonesië, Denpasar

Hoi iedereen, even weer een update vanuit Bali.

De afgelopen dagen waren het super! Gisteren en vandaag hebben we een 2 daagse trip door Bali gehouden; vrijdag ochtend werden we door onze 'private' chauffeur opgehaald, die 2 dagen lang met ons meegereisd heeft. We begonnen de trip met het bezoeken van een weverij, goud&zilver fabriek, painting bedrijf en een koffie & specerijen brouwerij. Dit was op zich interessant en leuk om te zien maar niks vergeleken bij de rest van de dagen. Na dit alles gezien te hebben reden we door naar een vulkaan met een ontzettend groot meer er aan vast. Indrukwekkend om te zien, erg groot en een ontzettend mooie omgeving. Hierna reden we door naar het plaatsje Lovina, onderweg hebben we echt de mooiste dingen gezien. Hier zag je pas het Bali wat we kennen van foto's en films. Wat een mooie natuur hier zeg; bergen, groen, rijstvelden en nog meer groen! Heel mooi. Eenmaal in Lovina aangekomen, viel onze mond echt open. We hadden een beetje gerekend op een Hostel (aangezien de trip vrij weinig koste) maar we kwamen in een bungalow park terecht wat verreweg leek op een hostel. Onze bungalow lag aan het strand en was vrij groot! Heerlijk! Na lekker gegeten te hebben aan het strand, zagen we dat er op het strand een 'klein' feestje werd gehouden. Dit konden wij natuurlijk niet missen, dus daar zijn we bij gaan zitten. Kampvuurtje, muziek en een lekker biertje erbij. (bier smaakt hier trouwens bijna net zo lekker als in Nederland) De mensen die er zaten waren Balinezen zelf, Fransen, Duitsers en Nederlanders. We hebben ons super goed vermaakt, zo kom je met de echte locals aan de praat en kom je er achter hoe hun leven en denken. Erg leuk om te horen. Vanochtend vroeg werden we om half 6 (met een hoop kabaal) wakker gemaakt en om 6 uur stapten we in een bootje om dolfijnen te spotten. Midden op zee, bij zonsopgang hebben we de dolfijnen van heel dichtbij kunnen zien. Ze kwamen dicht bij ons bootje zwemmen en kwamen regelmatig boven het water springen, wauw. Echt heel mooi om te zien. Ik denk dat we ongeveer een uur op het water rond gedobberd hebben en naar de dolfijnen hebben kunnen kijken. Daarna hadden we nog de tijd om te snorkelen. Het was een rustige en heldere zee, dus we hebben alles kunnen zien. We zwommen midden tussen de vissen, hel blauwe zeesterren en het ontzettend mooie koraal. Al met al onze ochtend begon indrukwekkend en mooi, het was het vroege opstaan dubbel en dwars waard. Na ontbeten te hebben zijn we verder gaan rijden, we begonnen met de Hot Spring. Dit is een 'heilig bad' midden in de mooie natuur waar we in mochten zwemmen. Heel apart want het water leek groen en was warm! Maar goed, we konden de dag er weer tegen aan na in heilig water gezwommen te hebben. De trip ging verder met een grote waterval, om bij de waterval te komen moesten we eerst een of andere jungle tocht doen. Naar beneden gaan was niet zo erg, maar de terug weg omhoog viel ietsjes zwaarder. (ik moet echt weer gaan sporten;)) We eindigden de trip met 2 tempels, dit waren echt ontzettend mooie tempels. De laatste tempel (Tanah Lot) staat bekend als mooiste tempel van Bali, deze tempel staat midden in zee, erg mooi! Bij de eerste tempel waren wij een grotere happening dan de hele tempel. We waren met 6 meiden, waarvan Ciara en ik blond zijn. Dus op een gegeven moment vroeg een man of ik met hem op de foto wou, prima, toen kwamen er nog 2 mannen bij, daarna nog een paar mensen, daarna 2 school klassen en op een gegeven moment een half pleintje vol met mensen die de camera's op ons gericht hadden. Haha heel apart, voelde me echt heel bijzonder. We zijn op een gegeven moment maar weg gevlucht anders hadden we daar nu nog gestaan! Al met al was de trip geweldig en zeker het geld waard!

Ook heb ik natuurlijk al een paar schooldagen achter de rug, school is helaas iets drukker dan verwacht. We moeten een evenement voor Apple verzinnen en uitwerken, gelukkig is Apple een interessant bedrijf. Het naar school gaan vind ik nog steeds erg apart, je begint de dag met een duik in het zwembad, gaat naar school en daarna ga je met je schoolboeken bij het zwembad of op het strand liggen. Dit maakt het leren wel een stuk leuker maar de motivatie niet hoger! Maar ik doe mijn best en tot nu toe gaat het me goed af!

Oja, ik heb ook voor het eerst scooter gereden. Schijterd als ik ben durfde ik me nog niet te wagen aan dit verkeer. Maar het viel reuze mee, het is gewoon een kwestie van goed kijken en je mee laten voeren met de rest van het verkeer. Helaas zijn we wel weer ontzettend verdwaald en hebben we weeeeer een boete ontvangen. Wat voor ons de lol van het scooter rijden wel een beetje bederft. Maar we zijn er wel achter dat de boetes komen door het verdwalen, omdat je dan aan het zoeken bent en af en toe wat rustiger of even stil moet staan om te kijken. Waardoor de politie heel snel door heeft dat je niet van hier bent. Dit keer wouden ze weer ons kenteken bewijs van de scooter meenemen die we dan mochten ophalen op het politie bureau. We hebben nu maar gedaan alsof we dom waren en totaal geen engels konden, wat ons een heel wat kleinere boete heeft opgeleverd en we gewoon weer verder mochten rijden. Corrupte politie hier!!

De foto's komen snel!

Liefs Nita

  • 09 Februari 2013 - 14:56

    Dimjanah:

    Heerlijk om te lezen dat je je vermaakt! Hahah kijk zo kom je er wel! Gewoon voor de domme houden! Maar wat mooi dat keer dolfijnen van zo dichtbij hebt gezien. Verheug me nu alweer op je volgende update! Snel maar even keertje skypen! Heel veel plezier lieverd!

    Kusjes

  • 09 Februari 2013 - 23:38

    Mams:

    Wat leuk wat je allemaal doet en gedaan hebt.
    Wat een ervring zeg en dat met de dolfijnen lijkt mij geweldig.
    Pas goed op jezelf en blijf genieten.

    Dikke kus.

  • 10 Februari 2013 - 11:58

    Inge:

    Haha, straks al je geld kwijt door die boetes daar! Echt corrupt inderdaad ;) Maar wat ben ik jaloers na alles wat jullie gezien hebben! Geweldig!!! Klinkt super meid. 't Lijkt wel een film waar jullie in beland zijn zeg!

    Nou meid, geniet van de komende dagen en wacht met smart op je nieuwe verslag! Wij hebben weer een mooie witte wereld om ons heen, lekker wat sneeuw gevallen dus wij blijven hier nog wel even ploeteren ;)!

    Veel plezier meid xxx

  • 11 Februari 2013 - 19:33

    Klariena:

    Super leuk om je verhalen te lezen!! Geweldig wat je allemaal meemaakt en dan te bedenken dat je er nog maar zo kort bent! Gaaf zeg! Ik kan niet wachten op je volgende verhaal!

    Geniet van elke seconde!!! Have fun!

  • 12 Februari 2013 - 09:51

    Yael:

    Och och nou die nita heeft het wel zwaar hoor.. Ik dacht dat je druk ging studeren, maar als ik dit zo lees word ik een beetje jaloers. Echt heel gaaf man! Geniet er maar van want voor je het weet ben je weer in Nederland.

    Liefs xx

  • 12 Februari 2013 - 09:51

    Yael:

    Och och nou die nita heeft het wel zwaar hoor.. Ik dacht dat je druk ging studeren, maar als ik dit zo lees word ik een beetje jaloers. Echt heel gaaf man! Geniet er maar van want voor je het weet ben je weer in Nederland.

    Liefs xx

  • 13 Februari 2013 - 21:48

    Lian:

    Ziet er super uit meid! Volgens mij heb je de tijd van je leven.
    Geniet lekker van alles wat je ziet want voor je het weet is het voorbij!
    We missen je wel hoor meis.heel veel plezier nog en de groetjes van ons xxx

  • 20 Februari 2013 - 07:57

    Ismay:

    zo ik ben jaloers op je .. wat doe je daar gave e dingen! en de plaatjes die af en toe zo voorbij komen. heel mooi! geniet van je reis en veel plezier! x Ismay

  • 24 Februari 2013 - 12:01

    Oma Hoorn:

    wat een mooie reisverslagen ik hoef niet te vragen of het bevalt
    fijn dat je zo geniet hier alles oke gaan vanmiddag bolen
    groetjes en dikke kus oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nita

Op het moment volg ik mijn studie International Hospitality Management aan Stenden University in Leeuwarden. 31 Januari vlieg ik naar Bali, hier zal ik ongeveer 2.5 maanden verblijven. Op zaterdag 13 april vlieg ik naar Bangkok, ook hier zal ik ongeveer 2.5 maanden blijven. Op beide plaatsten ga ik naar school om mijn minors Event Management te volgen. Verder hoop ik veel te mogen zien, te genieten en vele mooie avonturen te mogen beleven!

Actief sinds 01 Nov. 2012
Verslag gelezen: 440
Totaal aantal bezoekers 19633

Voorgaande reizen:

14 April 2013 - 01 Juli 2013

Studeren Bangkok

31 Januari 2013 - 13 April 2013

Studeren in Bali

01 November 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: