Heerlijk weekje nummer 2! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Nita Koster - WaarBenJij.nu Heerlijk weekje nummer 2! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Nita Koster - WaarBenJij.nu

Heerlijk weekje nummer 2!

Door: Nita Koster

Blijf op de hoogte en volg Nita

18 Februari 2013 | Indonesië, Denpasar

Selamat siang!

Week 3 is alweer begonnen en ik wil jullie niet al te jaloers maken, maar wat heb ik weer een top week gehad! De hoogte punten van deze week waren surfen, pool party en natuurlijk het weekend.

Dinsdag middag zijn we op de scooter na Kuta Beach gereden en hebben we surf les gehad. Super vet! Ik had niet verwacht dat we gelijk konden staan, maar dat was dus een aantal keer wel het geval! Ik voelde me heel stoer toen ik staand met de golven mee vloog. De volgende dag werden we allemaal wakker met spierpijn in de armen en benen, ik snap nu hoe alle surf 'dudes' aan zo'n mooi lichaam komen!
Donderdag avond begon het weekend voor ons alweer en zijn we met een hele grote groep uit eten geweest en heerlijk wezen stappen! Gelukkig kan dat hier super goed en hoef ik wat dat betreft Nederland niet al te veel te missen!
Omdat het weekend was stond er natuurlijk weer een trip gepland, dit keer met de scooter. We vertrokken met 5 scooters richting het plaatsje Ubud. Al snel kwamen we onderweg een man tegen waar we mee aan de praat kwamen en die het leuk vond om ons de hele dag te begeleiden. Echt een super lieve man en hij heeft ons leuke plekjes laten zien! We begonnen met de officiele BuddhatoBuddha 'makerij'. Na dit gezien te hebben, zijn we door gereden naar een koffie plantage en Monkey Forest. Monkey Forest was een hele ervaring, je moet het zien als een apenheul alleen dan in de echte natuur! Heel grappig alleen ook best eng, de apen waren nogal brutaal en zodra ze zagen dat je iets in je hand of broekzak had, zaten ze al op je. Maar goed, na de apen overleefd te hebben zijn we door gereden naar onze overnachting. De man wist een mooi bungalow park voor ons waar we goedkoop konden slapen. Goedkoop in de zin van ongeveer 6 euro per nacht, waarbij je een grote kamer hebt voor 3 personen, ontbijt en er zat een zwembad bij! Super dus! De volgende dag voegden er zich nog twee mensen bij onze groep en reden we dus met 7 scooters verder. We begonnen de dag met een wandeltocht door de rijstvelden. Tussen de rijstvelden wonen zeg maar de 'boeren'. Erg leuk om te zien hoe hun wonen en om een praatje met ze te maken. Na een tocht van 2 a 3 uur, waren we moe, bezweet en warm en wilden dus een mooi strand op zoeken, genaamd Padangbai! Volgens ons was dit ongeveer ander half uur rijden, dit was helaas niet het geval uiteindelijk hebben we drie uur gereden (wel de mooiste natuur gezien) en was het inmiddels 5 uur en we waren er nog niet! Dus om de middag goed te maken hebben we overnacht in een geweldig mooie villa. Ontzettend luxe en natuurlijk weer voor een laag prijsje! Zondag ochtend vertrokken we om 7 uur met de boot om vervolgens 2 uur te snorkelen! Dit keer was het koraal iets minder mooi maar hebben we veel meer vissen gezien! Geweldig dat snorkelen. Dat gaan we zeker weten nog veel vaker doen!
Op de weg terug naar Denpasar (waar we 'wonen') hebben we een echte Balinese regenbui gehad. Na twee minuten regen was je al doorweekt en stonden de straten al blank. De regen voelde op de scooter aan als hagel, de terug weg was dus allesbehalve fijn. Ook werden we regelmatig uitgelachen door de mensen van hier, die heel slim een regen cape mee hebben op de weg, wat wij als 'domme' toeristen natuurlijk niet hadden! Na twee uur in de regen gereden te hebben was ik dus ook heeel blij om thuis te zijn!
Maar al met al is de scooter trip super goed gegaan en hebben we GEEN boetes ontvangen!

Woensdag was de eerste dag dat ik toch wel graag thuis had willen zijn, papa was die dag 50 jaar geworden en ik kreeg te horen dat Marjet en Alain gaan trouwen. Het was erg jammer om deze twee speciale dingen niet samen met ze mee te maken, maar skype heeft veel goed gemaakt! Het skypen met Marjet zal nu veel vaker gaan gebeuren omdat ik de eer heb gekregen om ceremonie meester op hun bruiloft te zijn! Super cool maar een hele verantwoording. Ben dus al druk aan het denken haha.

Het is erg leuk om te zien hoeveel mensen mijn verhalen lezen en van de reacties kan ik ook erg van genieten! Super!

Jullie horen snel weer wat van me!

xxx


  • 18 Februari 2013 - 09:31

    Wesley:

    Niet al te jaloers maken? Valt wel mee, door je schrijven (en via Skype) neem je ons mee door jouw wondere wereld in het mooie Bali. Het is gaaf om te zien dat je het naar je zin hebt en dat je straalt van geluk. Geniet er maar van lieve Nita. Vanaf 12 april geniet ik ook nog even met je mee in Thailand.

    Voor nu... Ik hoop je weer snel te spreken en te zien via Skype. X-je - W.

  • 18 Februari 2013 - 10:26

    Gerdienke Van Eerden:

    Heey Nita,

    Leuk om te lezen wat je allemaal ziet en doet, heel veel herkenning haha.
    Echt super mooi zijn die plekjes waar je bent geweest:).
    Oo, en als je echt super super super mooi wilt snorkelen, een tripje naar de gili-ilands is heel erg hard aan te raden!
    Geniet nog van je reis!

    Groetjes Gerdienke

  • 18 Februari 2013 - 10:26

    Yael:

    Hey meid,

    Wat heb je het toch goed voor elkaar daar! Geweldig om te lezen wat je allemaal doet en mee maakt. Ik zie je namelijk al helemaal op dat surfboard staan haha. Geniet, en ik kijk uit naar je volgende verhaal!

    Liefs

  • 18 Februari 2013 - 13:33

    Hetty:

    Ik kan hier wel jaloers van worden, geniet ervan.
    Groetjes Hetty

  • 18 Februari 2013 - 15:51

    Papa:

    xxx

  • 18 Februari 2013 - 18:51

    Mams:

    Wat toch weer geweldig allemaal, ben echt jaloers maar wie weet.
    Blijf genieten. xxxxxx
    Blijf goed op jezelf passen. kus

  • 18 Februari 2013 - 22:41

    Hessel En Ina:

    Hallo Nita,
    Ook wij lezen al je belevenissen daar in bounty-land! Doe je ook nog wel wat nuttigs,volgens ons is het
    heel veel lol maken en een beetje in de zon liggen! Gelijk heb je,geniet er maar van!!
    liefs en groetjes van Hessel en Ina

  • 22 Februari 2013 - 22:52

    Broer:

    hee zussie... ben blij dat je het er zo naar je zin hebt!!

    morgen vieren we de verjaardag van onze vader, Helaas ben je er niet bij..
    maar we zullen aan je denken
    dikke kus en veel plezier nog!!

  • 25 Februari 2013 - 10:32

    Maarten:

    Nita, leuk om je verhalen lezen! Ik dacht
    Dat het een serieuze studie reis werd ;)
    Dit is veel leuker!! Het leven is als een feest
    alleen je moet zelf de slingers ophangen;)
    Plezier Nita!!
    Groetjes Maarten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nita

Op het moment volg ik mijn studie International Hospitality Management aan Stenden University in Leeuwarden. 31 Januari vlieg ik naar Bali, hier zal ik ongeveer 2.5 maanden verblijven. Op zaterdag 13 april vlieg ik naar Bangkok, ook hier zal ik ongeveer 2.5 maanden blijven. Op beide plaatsten ga ik naar school om mijn minors Event Management te volgen. Verder hoop ik veel te mogen zien, te genieten en vele mooie avonturen te mogen beleven!

Actief sinds 01 Nov. 2012
Verslag gelezen: 644
Totaal aantal bezoekers 19613

Voorgaande reizen:

14 April 2013 - 01 Juli 2013

Studeren Bangkok

31 Januari 2013 - 13 April 2013

Studeren in Bali

01 November 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: