Feeling home again! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nita Koster - WaarBenJij.nu Feeling home again! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nita Koster - WaarBenJij.nu

Feeling home again!

Door: Nita Koster

Blijf op de hoogte en volg Nita

20 Mei 2013 | Thailand, Bangkok

Alweer 5 weken in Thailand en nog 6 weken te gaan. Het aftellen naar het einde van mijn gave reis is begonnen!
Na 5 weken ben ik dan ook eindelijk echt ingeburgerd in Thailand. Het was even wennen, maar ook hier ben ik me thuis gaan voelen.

Mijn dagelijkse dagen zien er heel anders uit dan in Bali, Bali was een groot feest. Hier is het toch wel wat serieuzer geworden, dan doel ik vooral op school. We zijn druk bezig met een echt evenement organiseren voor onze client. Leuk en interessant, maar druk! En vooral druk omdat we de weekenden er op uit willen en dus veel werk moeten doen doordeweeks. Mijn gemiddelde doordeweekse dag ziet er als volgt uit; Meestal tot 5 uur op school werken, eten bij Yellow Spoon (lekker, goedkoop restaurantje), daarna nog even met school bezig en dan slapen. Af en toe nemen we pauze en probeer ik een beetje te sporten door baantjes te trekken in het zwembad (wat meestal als zonnen eindigt).
Ook heb ik mijn eerste kookles gehad, we begonnen met de voorgerechten loempia's en vis cakejes. Helaas heb ik de les met de curry's gemist (ik vind de Thaise curry's heerlijk) maar van de week gaan we Pad Thai maken. Ik neem trouwens mijn woorden van mijn vorige verslag, over het eten, terug. Zoals ik al zei vind ik de curry's erg lekker maar de Thaise keuken heeft zoveel meer heerlijk eten!

Vorig weekend had ik een kort weekend, alleen de zaterdag en zondag, dus er was geen tijd om weg te gaan uit Bangkok. Daarom hebben we vrijdag een feestje gebouwd met iedereen op Koa San Road waar Floor en ik ook zijn blijven slapen. Zoals ik in mijn vorige verslag volgens mij al uitgelegd heb; Koa San Road is de walhalla voor backpackers, het bestaat uit een lange straat met kroegen en clubs en heel veel kraampjes met kleren, tassen, bikini's etc.. Daarom heb ik mezelf zaterdag even verwend met shirtjes en een bikini. Verder heb ik dat weekend voor het eerst sinds ik weg ben, een avondje niks gehad in het weekend! 2 boeken uitgelezen en heerlijk bijgekomen! Het voelde weer huiselijk en als het normale leven in Nederland.

Afgelopen weekend ben ik naar Hua Hin geweest, een strand plaatsje wat ongeveer 3 uur vanaf Bangkok rijden is. Tsja en het enige wat ik over dit weekend kan vertellen is dat ik elke dag optimaal van het strand en de zon gebruik heb gemaakt! Hua Hin is the place to be van oude westerse mannen die zich daar vermaken met jonge Thaise prostituees. Het is walgelijk om te zien, een man van over de 60 met een meisje van mijn leeftijd. Ik heb me er erg aan geiriteerd, maar helaas; er is toch niks aan te doen.

De aankomende weekenden zijn bijna allemaal al gepland; donderdag vertrek ik naar Koh Phangan voor de fullmoon party die zaterdag plaats vind. Het weekend daarna blijven Floor en ik weer in Bangkok om de laatste dingen te gaan zien en doen. Zoals de floating market, een Thaise boks wedstrijd, een van de grootste markten ter wereld bezoeken en naar de oude stad Attutaya om tempels en andere culturele dingen te bewonderen. Verder gaan we nog naar Chiang Mai en Ko Samet. Jammer genoeg heb ik te weinig tijd om heel Thailand te zien, maar er is ook veelste veel moois hier en Thailand is te groot!

Al met al, ik vermaak me weer prima! Ik kijk erg uit naar de komende weekenden maar ben ook wel echt aan het aftellen! Ontzettend veel zin om iedereen weer te zien, 5 maanden reizen is voor mij precies lang genoeg! Maar 1 juli ben ik weer thuis en ben benieuwd hoe lang het gaat duren voordat ik weer terug wil naar dit heerlijke leven!

Veel liefs,

Nita

  • 20 Mei 2013 - 22:03

    Klariena:

    Hey Nita,

    Weer super om je verhalen te lezen!!! Brings back good memories! :)
    Heel veel plezier nog de komende weken, geniet van elke seconde en vooral van het heerlijke eten!! haha Pad thai is een van mijn favorieten haha Enjoy enjoy enjoy, voor je het weet zit je weer aan de stampot! haha

    Groetjes!

  • 27 Mei 2013 - 22:36

    Inge:

    Wat weer een super mooi verhaal! En al weer lekker veel gezien.
    't Is aan de ene kant wel jammer natuurlijk dat het drukker is, maar jaa...

    en... ik ga er vanuit dat wanneer je weer in Nederland bent, wij kunnen genieten van de thaise specialiteiten die jij dan even voor ons klaar gaat maken :)

    Dikke knuffel xxx Inge

  • 30 Mei 2013 - 14:21

    Ciska:

    Nita,
    Ik zie foto's op FB voorbij komen van de Full Moon party. Fluoriserende verf en buckets om uit te drinken. Voorspelbaar maar zo leuk!:-) Nog een maandje en je mag/moet weer naar huis. Geniet er nog maar ff goed van. Ga je nog naar zo'n Calipso show in Bangkok? Schijnt wel leuk te zijn, allemaal travestieten en van die omgebouwde mannen. Al een keer vergist in het geslacht? Bij sommige she-males moet je echt goed kijken he?! :-)
    Ik krijg echt heimwee naar Thailand bij het lezen van jouw verhalen en het zien van de foto's! Hier gaat alles zijn/haar gangetje. Fien groeit als kool en is echt een heerlijk meisje.
    Have fun!
    Groetjes Ciska

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nita

Op het moment volg ik mijn studie International Hospitality Management aan Stenden University in Leeuwarden. 31 Januari vlieg ik naar Bali, hier zal ik ongeveer 2.5 maanden verblijven. Op zaterdag 13 april vlieg ik naar Bangkok, ook hier zal ik ongeveer 2.5 maanden blijven. Op beide plaatsten ga ik naar school om mijn minors Event Management te volgen. Verder hoop ik veel te mogen zien, te genieten en vele mooie avonturen te mogen beleven!

Actief sinds 01 Nov. 2012
Verslag gelezen: 526
Totaal aantal bezoekers 19633

Voorgaande reizen:

14 April 2013 - 01 Juli 2013

Studeren Bangkok

31 Januari 2013 - 13 April 2013

Studeren in Bali

01 November 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: