Verliefd op Koh Phi Phi! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nita Koster - WaarBenJij.nu Verliefd op Koh Phi Phi! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nita Koster - WaarBenJij.nu

Verliefd op Koh Phi Phi!

Door: Nita Koster

Blijf op de hoogte en volg Nita

28 April 2013 | Thailand, Bangkok

Jaja, daar zit ik dan; Bangkok it is! En geloof me, het is wennen! Wat een verschil met Bali zeg.. Maar goed ik zal bij het begin beginnen;

Het afscheid nemen van Bali en van veelste veel leuke meiden was toch best wel moeilijk. Ik heb natuurlijk 10 weken in Bali gewoond, waardoor het op een gegeven moment toch als je 'thuis voelt'. Ook vertrokken in principe bijna alle meiden, waar ik de afgelopen 10 weken veel mee opgetrokken ben, naar Nederland.

De reis naar Bangkok ging goed en snel, maar oh wat werd ik zenuwachtig op het laatste moment. Achteraf gezien was dat totaal niet nodig, het weerzien met Wesley was geweldig en het voelde alsof we niet zonder elkaar waren geweest. Die avond hebben in Bangkok geslapen, veel bijgekletst en lekker uit eten geweest. Mijn eerste ontmoeting met Thais eten was pittig, ja dat wordt nog een strijd, Nita en Thais eten. Verder heb ik die avond niet heel veel van Bangkok gezien, dus de enige indruk die ik had van Bangkok was; heet, druk, de taxi's, de vele gebouwen vond ik bijzonder, heel weinig engels sprekende mensen en het feit dat Wesley populairder bij de jongens was dan ik, heerlijk rustig na Bali, waar je continu op de foto werd gezet. Veel mannen willen hier vrouw zijn

Zondag vlogen we rond 4 uur naar Krabi, het zuiden van Thailand. De reis daarheen begon al leuk; die week was het Thaise Nieuwjaar in volle gang. Je zag overal mensen met grote water pistolen, emmers met water en meel rond lopen. In heel Bangkok was het een groot water gevecht, en ook Wesley en ik kwamen er niet onderuit, met natte en met meel besmeurde gezichten stapten we in de taxi.

De eerste avond in Krabi begon al goed, bij het hotel werd ons verteld dat het strand ongeveer 10 minuten lopen zou zijn. Eenmaal lopend onderweg kwamen we er toch wel achter dat dat geen 10 minuten waren. Daar liepen we dan, op een afgelegen weg, zonder licht en geen enkel teken van leven, elkaars handen fijn knijpen en proberen niet te laten zien hoe eng we het eigenlijk vonden. Na ongeveer een drie kwartier lopen kwamen we eindelijk op een grote weg uit, maar nog steeds geen strand. Toen hebben we met veel geluk een tuk tuk (een soort van taxi motor) weten aan te houden die ons veilig en snel naar de boulevard en het strand heeft gebracht. Toen onze chauffeur hoorde waar we vandaan kwamen en dat we lopend waren, keek hij ons met grote ogen aan en vertelde hij ons dat het ontzettend gevaarlijk is om daar in het donker tijdens het regen seizoen te lopen, in verband met de vele slangen die daar zitten. Dat was dus 1 x en nooit weer!!
Gelukkig was de boulevard in Krabi erg leuk, hebben we lekker gegeten en de schrik met een Singha biertje weg gedronken.

De dag daarop hebben we een heerlijke dag op het strand gehad, rond gereden op een scooter en met Ruud afgesproken, Ruud is een vriend van Wesley die stage loopt in Krabi, Hij heeft ons mooie plekken van Krabi laten zien!

Dinsdag gingen we dan eindelijk naar het paradijsje van Thailand, Koh Phi Phi. We hebben 4 dagen op een afgelegen resort gezeten in een schattig bungalowtje met als voortuin het strand. Genieten! Hier bestonden onze dagen uit zonnen, zwemmen, lezen, heel veel bij kletsen, lekker eten en lekker drinken.
Twee keer hebben we actief gedaan. We zijn naar een viewpoint gelopen, de weg erheen was bizar en warm, maar het was het zeker waard! We hebben een geweldig mooi uitzicht gehad over Koh Phi Phi, en geloof me, Koh Phi Phi is oontzettend mooi! De tweede activiteit was een 4 Island trip, Op een bootje werden we naar en langs de volgende plekken gebracht; Shark Point, Maya Bay, Viking Cave, Monkey Island, Bamboo Island en Musquito Island. Allemaal paradijsjes op zich, waar we veel gesnorkeld hebben, ons bruine kleurtje hebben bijgewerkt en op de mooiste stranden hebben gelegen.

Al met al hebben we ontzettend genoten van Koh Phi Phi en zagen we erg op tegen de terug weg naar Bangkok. Ik raad iedereen aan om, als het even kan, naar Koh Phi Phi te gaan. Daar kun je je niks anders dan gelukkig voelen, voor ons was het de perfecte plek om na 10 weken zonder elkaar, weer samen te zijn!

De tweede week in Bangkok ga ik in een volgend verhaal schrijven, want ik zie al dat dit verslagje aardig lang is geworden. :)

Liefs

  • 28 April 2013 - 10:20

    Mmams:

    Wat weer een mooi verhaal en wat fijn dat jullie zo lekker genoten hebben van elkaar.
    Succes de laatste negen weken en blijf genieten.

    Dikke kus

  • 28 April 2013 - 13:00

    Arjan:

    Hi lief nichtje,

    Wat weer een verhaal zeg, je beleeft het wel allemaal he?!? Zet um op de laatste weken en nog heel veel plezier toegewenst.

    Groeten vanuit R'wold

  • 28 April 2013 - 13:53

    Yael:

    Hey Meid,

    Wat is het toch mooi om te lezen dat jij het zo naar je zin hebt. Ik word jaloers van die mooie verhalen.
    Geniet nog even van de laatste paar weken. En zorg ervoor dat je nog heel veel leuke dingen gaat doen!!

    Dikke kus uit Nijeveen.

  • 02 Mei 2013 - 10:45

    Inge:

    Dag lieverd,

    wat weer een geweldig verhaal.. Heerlijk! Geniet er nog lekker van!

    Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nita

Op het moment volg ik mijn studie International Hospitality Management aan Stenden University in Leeuwarden. 31 Januari vlieg ik naar Bali, hier zal ik ongeveer 2.5 maanden verblijven. Op zaterdag 13 april vlieg ik naar Bangkok, ook hier zal ik ongeveer 2.5 maanden blijven. Op beide plaatsten ga ik naar school om mijn minors Event Management te volgen. Verder hoop ik veel te mogen zien, te genieten en vele mooie avonturen te mogen beleven!

Actief sinds 01 Nov. 2012
Verslag gelezen: 596
Totaal aantal bezoekers 19633

Voorgaande reizen:

14 April 2013 - 01 Juli 2013

Studeren Bangkok

31 Januari 2013 - 13 April 2013

Studeren in Bali

01 November 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: