De eerste avonturen in Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nita Koster - WaarBenJij.nu De eerste avonturen in Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nita Koster - WaarBenJij.nu

De eerste avonturen in Thailand

Door: Nita Koster

Blijf op de hoogte en volg Nita

06 Mei 2013 | Thailand, Bangkok

Daar gingen we dan, van het mooie Koh Phi Phi naar het drukke en warme Bangkok. Omdat ik mijn woonplek voor de komende 10 weken nog helemaal niet gezien had, zijn we daar zondag als eerste heen gegaan. Iedereen weer even gezien, aan Wesley voorgesteld en het mooie kamertje van Floor (nieuwe kamergenoot) en mij bewonderd. Onze kamer is wel even wat anders als de luxe hotel kamers in Bali, maar ik persoonlijk vind de kamers wel gezellig en knus. Onze accommodatie heet Sita Vila en ligt op ongeveer 10 minuten loopafstand van mijn school, Rangsit University. De school is echt onwijs groot, het heeft 14 gebouwen met ieder weer veel verdiepingen. School bied verschillende dingen aan, als kooklessen, Thaise boks lessen en heel veel andere sportactiviteiten. Omdat er verder niks om onze accommodatie heen zit, is dit erg leuk om er even uit te kunnen. Ik zelf heb me opgegeven voor Thaise kooklessen en ik twijfel nog over de Thaise boks lessen (beetje cultuur proeven). Hier in Thailand begin ik met mijn module Event Management 2, waarin we echte evenementen moeten organiseren. Een stuk serieuzer, drukker maar leuker!

Maar goed omdat Wesley er natuurlijk nog was in de tweede week, heb ik niet in Sita Vila geslapen. We zijn zondag gelijk opzoek gegaan naar een hotel in de buurt van school voor de eerste 2 nachten, zodat ik gemakkelijk en snel met de taxi naar school kon. Na deze gevonden te hebben zijn we vertrokken naar het zo genoemde Future Park. Hier in Bangkok heb je veel gigantisch grote winkelcentra, waar Future Park er 1 van is. Hier kun je in principe alles krijgen wat je maar wilt en alles eten wat je maar wilt. Omdat Wesley en ik allebei niet winkel helden zijn, zijn we om de dag te vullen, naar een bioscoop geweest. En ook dat is heel anders, ontzettend groot, geluid staat erg hard en voordat de film begint krijg je eerst een stukje film te zien over de koning van Thailand, die hier erg belangrijk en bijna heilig is.

Omdat er in Rangsit (de plaats in Bangkok waar ik nu woon) vrijwel niks te doen is, vluchten Wesley en ik zodra ik vrij was van school naar Bangkok. We hebben een avond bij een restaurant gegeten, met de naam Cabage & Condoms. Waar je in plaats van een pepermuntje bij de rekening condooms krijgt, waar er poppen van condooms staan maar waar het eten wel erg lekker is. We zijn naar Koa San Road geweest, wat ‘de’ plek is voor backpackers. S’middags zijn we hier langs de vele kraampjes gestruind en s’avonds op stap geweest. Heel slim hadden we voor die dag daarna een dag tour geboekt, waarvoor we om 7 uur s’ochtends opgehaald werden. Wesley en mij kennende wordt het laat als we samen uitgaan, wat inderdaad ook het geval was. Dus met 3 uur slaap en een lichtelijke kater, zaten wij de volgende dag om 7 uur in de bus richting een floating market, tiger temple en een oorlogs museum. Haha een gezellig stel waren we die dag, zodra we in de bus zaten sliepen we en ik heb het zelfs weten te presteren om in de boot van de floating market in slaap te vallen. De activiteiten die we hebben gedaan en gezien vielen allemaal een beetje tegen, maar al met al hebben we er samen een leuke dag van weten te maken!

Donerdag en vrijdag nacht sliepen we in China Town in Bangkok, waar we s’avonds naar de Lebua at State Tower (de beruchte bar van de Hangover film) geweest en genoten hebben van een cocktail en een onbeschrijflijk mooi uitzicht over Bangkok. Vrijdag zijn we weer naar een winkel centrum geweest (overdag valt er verder niet heel veel te doen in Bangkok) en hebben we van 6 tot 9 uur s’avonds een fietstocht bij Co van Kessel gedaan. Daar gingen we hoor, als op en top toerist, op de fiets door Bangkok. We kwamen langs tempels, markten, plekken waar echt de lokale mensen wonen en die je anders in Bangkok nooit zal zien, paleis en de rivier. Het was een leuke en grappige manier om Bangkok te zien.

Jaja, en toen was het alweer zaterdag, de dag dat we weer afscheid van mekaar moesten nemen. Nooit leuk, maar we weten dat we over de heft zijn nu en het afscheid was dus gelukkig iets makkelijker dan de vorige keer,

Mijn eerste week in Sita Vila heb ik vooral doorgebracht met school en werken aan school. Alleen op Koninginnedag ben ik eruit geweest en ben ik samen met de rest van alle Nederlanders van onze groep naar de Nederlandse Ambassade geweest. Hier hebben we op grote schermen mee kunnen genieten van wat er in Nederland allemaal gebeurde en het meest lekkere eten wat ik de afgelopen maanden heb gehad kunnen eten; hutspot, zuurkool, andijvie, frikandellen en bitterballen! GENIETEN!

Afgelopen weekend ben ik samen met Floor, Coco, Dario, Chris, Julian en Konstantin naar het plaatsje Ko Chang geweest. Het dichtstbijzijnde plaatsje met strand, hier waren we weer aan toe;) We zijn dus lekker naar het s strand geweest, heerlijk uit eten geweest en elke avond wezen stappen. Coco en ik hebben ook een olifanten tour van twee uur gemaakt, we zijn door de jungle getrokken en hebben met een olifant gezwommen. Al met al; weer een top weekendje.

Over het algemeen vind ik Thailand (en dan vooral Bangkok) heel erg wennen. Bangkok vind ik overdag vooral vies, warm en stinkend maar s’avonds daarentegen komt de stad tot leven en is het onwijs mooi! Verder is het hier met handen en voeten praten, want engels kunnen ze niet. En ook aan het eten moet ik erg wennen, omdat ik zo’n miepert ben en groenten zoals taugé en paprika niet mijn favoriete maaltijden zijn. Dit zijn allemaal dingen waar ik weer ontzettend aan moet wennen en moet leren om mee om te gaan. Maar na dit weekend kan ik er weer tegen aan en weet ik dat het hier in Thailand weer helemaal leuk en goed gaat komen!

Veel liefs,

Nita

  • 17 Mei 2013 - 20:04

    Hilco En Henny:

    Hoi Nita,

    Wat een belevenissen daar, maar zo te lezen geniet je er volop van. Veel succes daar de laatste weken.

    Groetjes uit Belt-Schutsloot

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nita

Op het moment volg ik mijn studie International Hospitality Management aan Stenden University in Leeuwarden. 31 Januari vlieg ik naar Bali, hier zal ik ongeveer 2.5 maanden verblijven. Op zaterdag 13 april vlieg ik naar Bangkok, ook hier zal ik ongeveer 2.5 maanden blijven. Op beide plaatsten ga ik naar school om mijn minors Event Management te volgen. Verder hoop ik veel te mogen zien, te genieten en vele mooie avonturen te mogen beleven!

Actief sinds 01 Nov. 2012
Verslag gelezen: 384
Totaal aantal bezoekers 19628

Voorgaande reizen:

14 April 2013 - 01 Juli 2013

Studeren Bangkok

31 Januari 2013 - 13 April 2013

Studeren in Bali

01 November 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: