Begin van het Java avontuur! - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Nita Koster - WaarBenJij.nu Begin van het Java avontuur! - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Nita Koster - WaarBenJij.nu

Begin van het Java avontuur!

Door: Nita Koster

Blijf op de hoogte en volg Nita

13 Maart 2013 | Indonesië, Jogjakarta

Na een 6 uur in de trein te hebben gezeten richting Yogyakarta, zit ik nu lekker in m'n bkini met de voetjes omhoog en vond ik het wel weer tijd worden voor een nieuw reisverslag.

Vrijdag ochtend om half 7 stapten we, nog moe van de leuke stap avonden ervoor, in het vliegtuig richting Java. Op het vliegveld zelf hebben we de raarste dingen al gezien, wat beter is om niet met jullie te delen. Na twee uur vliegen kwamen we op Java, in Jakarta, de hoofdstad van Indonesië aan. Het verschil tussen Bali en Java was gelijk duidelijk te zien. De wegen zijn hier op Java stukken beter en er staan veel grote en hoge gebouwen. Maar tussen de gebouwen zag je ook krotten en 'kartonnen huizen' waar mensen wonen, het verschil tussen arm en rijk is hier erg groot!
We zijn gelijk door gereisd naar de stad Bandung, wat ons erg tegen gevallen is. Hier zie je de meest schokkende dingen op straat, veel bedelaars, zwervers, mensen met misvormde lichamen, bijvoorbeeld zonder benen of armen of allemaal bulten op het lichaam. We voelden ons hier totaal niet op ons gemak en zijn na snel wat gegeten te hebben snel weer naar ons hostel gevlucht. We zijn twee dagen in Bandung geweest, waar we ook mooie dingen hebben gezien. Zondag zijn we door gereisd naar Pangandaran, ons was verteld dat het een reis van 5 uur zou zijn, wat uiteindelijk een reis van 10 uur is geworden. Na de tegenvallers van de afgelopen dagen en de reis, moest Pangandaran wel heel mooi zijn om alles goed te maken. Wat gelukkig ook zo bleek te zijn, zon zee strand. HEHE, eindelijk weer. Haha ik ben echt veelste verwend geworden met Bali als woonplaats. Maandag hebben we de Green Canyon bezocht, moeilijk uit te leggen wat het is, maar je moet het zien als een grot met groen water waar het dak uit bomen bestaat. Erg mooi! We hebben er met zwemvesten aan gezwommen, omdat er een erg sterke stroming stond en alles bestond uit rotsen moesten we de zwemvesten aan. In de grot heb ik ook aan Cliff Diving gedaan, wat een kick! Dinsdag hebben we onszelf een dagje strand gegund, want we werden alweer wit en dat kan natuurlijk niet! =D S'avonds, terwijl we aan het genieten waren van de zonsondergang, heerlijk eten en een biertje, kwamen er twee locals bij ons zitten. Erg indrukwekkende gesprekken gehad, in 2006 heeft de tsunami het meeste van Pangandaran verwoest. Heel bijzonder om het verhaal van mensen te horen die het echt meegemaakt hebben. Heel frustrerend om te horen dat de mensen daar er totaal niks van hebben gemerkt dat andere landen hun gesteund hebben en veel geld geschonken hebben. Ook vertelden ze ons dat de regering in Java erg corrupt is, (wat ons niks verbaasde) om hier aan een baan te komen moet je in het bezit zijn van 3 soorten connecties; geld, vrienden en familie. Je mag dan een hele goede opleiding afgerond hebben, zonder deze 3 connecties kom je nergens. Ook kreeg ik weer te horen dat Nita een Indonesische naam is, dit heb ik hier al regelmatig gehoord. Dus paps en mams, jullie hebben je dochter hoogst waarschijnlijk een Indonesische naam gegeven.

Nu is het alweer woensdag en zitten we in Yogyakarta, de backpackers stad van Java. We hebben nog niet veel gezien, straks maar even een hapje eten en wat rond kijken. De rest van de week staat er nog veel op de planning maar dat zullen jullie lezen in mijn volgende verslag!

Veel liefs,

Nita

  • 13 Maart 2013 - 12:37

    Mams:

    Dus dat ik bij een Nitta uit indonesie gekraamd heb is niet zo vreemd als dat een naam van daar is.
    Maar wel toevallig hoor.
    Nou dames geniet er nog een paar daagjes van op Java en dan weer aan de studie.

    dikke kus en genieten.


  • 13 Maart 2013 - 18:33

    Alet Bisschop:

    Nita,

    Heel veel reisplezier nog! En Yogyakarta is een erg prettie stas om een paar dagen te blijven en zeker te shoppen, maar dat heb je vast al ontdekt.

    Geniet er nog van!

    Groet,
    Alet

  • 16 Maart 2013 - 11:31

    Oma:

    wat zien jullie veel en beleven ook veel het lijkt mij zonu en toch wel angstig
    doe maar voorzichtig aan
    het is hier nu zaterdag en we gaan vanmiddag met een boot weg
    de buurvrouw is 65 geworden en geeft een feestje maar hier is de temperatuur
    niet zo mooi als bij jullie gisteren sneeuwde het nog
    maar ja dat mag de pret niet drukken
    genieten jullie er maar lekker van
    groetjes en kusjes oma

  • 16 Maart 2013 - 18:34

    Inge:

    Mooi verhaal weer meid, maar wat een vreselijke beelden leek me dat! Bah.. hebben we het hier toch maar goed! Have fun xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nita

Op het moment volg ik mijn studie International Hospitality Management aan Stenden University in Leeuwarden. 31 Januari vlieg ik naar Bali, hier zal ik ongeveer 2.5 maanden verblijven. Op zaterdag 13 april vlieg ik naar Bangkok, ook hier zal ik ongeveer 2.5 maanden blijven. Op beide plaatsten ga ik naar school om mijn minors Event Management te volgen. Verder hoop ik veel te mogen zien, te genieten en vele mooie avonturen te mogen beleven!

Actief sinds 01 Nov. 2012
Verslag gelezen: 574
Totaal aantal bezoekers 19610

Voorgaande reizen:

14 April 2013 - 01 Juli 2013

Studeren Bangkok

31 Januari 2013 - 13 April 2013

Studeren in Bali

01 November 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: